Stumblasin (www.stumbleupon.com) tänään hyvän opintoartikkelin: http://ririanproject.com/2007/04/15/7-little-known-ways-to-drastically-improve-your-learning/.

Olen päättänyt alkaa listata tälle blogille kaikkea opiskeluun liittyvää. Oppia koko elämä, kuten perseilijät sanovat. Olen nyt 19 vuotta enkä ole vielä päässyt lukiota loppuun. Itse asiassa suurin ongelmani on ollut aineet ja esseet, jotka aina jäävät tekemättä. Olen peittänyt pelkoni niitä kohtaan välttämällä niitä ja lopulta unohtamalla ne kunnes opettajani tulevat sättimään. Vaihdoin jopa koulua. Lopetin lukion kesken, mutta minulla silti on halu oppia hyvä yleissivistys. Siksi käyn nyt kaksoistutkintoa. Sekä lukiota, että media-assistentin tutkintoa Haapavedellä.

Nyt olen kumminkin päättänyt todella oppia lukion tavoille. Ainakin hetkeksi. Kunhan pääsen lukion läpi myyn sieluni laitosopiskelulle. Tosin aion tehdä sen omalla tavallani. Aion nimittäin etsiä hauskoja, mutta toimivia opiskelutapoja netistä ja mistä vain. Kunhan ne toimivat.

"If you really want to learn something, I'd suggest starting a blog and then just writing about the stuff you've learned. Whether you are studying courses or just trying to master a discipline, writing down what you know and trying to teach it to others will dramatically increase your own understanding."
- Scott Young

Eli jos todella haluaa oppia jotain on hyvä kirjotitaa se ylös ja opettaa se muille. Tälle periaatteelle aion omistaa blogini. Tämä blogi tulee siis tästä lähin teatterin, musiikin ja muun taiteen lisäksi sisältämään myös hauskan laitosopiskelun osion.

Nauttikaa!